מאת קרנית מלמד
מאת קרנית מלמד

איך לבחור קוסמטיקאית?

אם ברצונך לטפל בעור בדרך נכונה ובריאה עליך לבחור את הקוסמטיקאית הטובה ביותר, השאלה היא: כיצד בוחרים קוסמטיקאית מהימנה, טובה, ואם אפשר גם לא יקרה? אין זה החלטה פשוטה, שהרי אנו מפקידים בידי אדם זר את הדבר היקר לנו ביותר- עור הפנים. במידה והקוסמטיקאית אינה מקצועית היא עלולה לגרום לנו נזק בלתי הפיך. אז איך בוחרים נכונה?

כיום, בשוק יש אין ספור קוסמטיקאיות מוסמכות. לרוב קוסמטיקאיות רוכשות הכשרה בבתי ספר פרטיים בעלי רישיון של משרד התמ”ת. אורך הקורס לרוב הוא בין 800 שעות, אך יש גם בתי ספר שמציעים קורס קצר יותר. הבעיה היא, שהמקצוע אינו מפוקח ולא נדרש רישיון עבודה, כך שיש גם הרבה שרלטנות בתחום.

בחירת קוסמטיקאית – מותר ואסור
אז איך בוחרים מישהי מקצועית ומהימנה?

ראשית יש להבין כי הקוסמטיקאיות רשאיות לטפל בתחומים מוגדרים בלבד כגון: טיפולי פנים, עיצוב גבות, הסרת שיער בשעווה או בקרן אור, פדיקור, מניקור ואיפור קבוע. קוסמטיקאית אינה רשאית לבצע טיפול פילינג עמוק,להזריק חומרים למיניהם ולבצע הסרת שיער בלייזר.

המלצות לבחירה נכונה

לאחר שהבהרנו את תחומי ההיתר והתחומים האסורים בעולם הקוסמטיקה, נותר לך רק לבחור. לכן ריכזנו עבורכן עצות מועילות:

בהגיעך לקוסמטיקאית, דבר ראשון יש לברר את מידת ההכשרה ותעודות מקצועיות, בדקי אם המכון נקי וסטרילי ואם הקוסמטיקאית בבגדי עבודה מקצועיים.

קוסמטיקאית מקצועית תערוך אבחון ראשוני של מצבך הבריאותי ומצב העור ובהתאם לאבחון היא תמליץ על הטיפול המתאים ביותר לצרכייך. חשוב לציין שצרכייך כוללים לא רק את מצב עורך אלא גם את אורך חייך ומצבך הכלכלי ועל הקוסמטיקאית להתחשב בצרכים אלו.

חשוב מאד שבתחילת הטיפול יתבצע תיאום ציפיות בינך לבין הקוסמטיקאית. על הקוסמטיקאית לשאול על שיגרת הטיפוח היומית שלך, על התקיפות בה את מבצעת טיפולים ומה המטרה לשמה הגעת לטיפול. כמו כן חשוב שתשאלי לסוג הטיפול והתכשירים בהם המטפלת משתמשת. ( ישנם מקרים בהם המטופלות לא יודעות איזה תכשירים השתמשו בטיפולים ואם תהיה לך איזו שהיא אלרגיה או תופעה חשוב לדעת ממה).

לאחר הטיפול, תוכלי לבחון בעצמך את מידת המקצועיות, האם הטיפול תרם לשיפור מרקם העור לאורך זמן והאם את רואה תוצאות! אם כן תוכלי לסמוך על דעתך האישית ולבחור נאמנה את הקוסמטיקאית בשבילך.

מרבית הקוסמטיקאיות מציעות תכשירי קוסמטיקה להמשך הטיפול הביתי, לרוב נשים מתלבטות אם לקנות את מוצרי קוסמטיקה מקוסמטיקאית. חשוב לציין כי מוצרי קוסמטיקה בעל מרכיבים פעילים אינם נמכרים במדפי חנויות הקוסמטיקה אלא הם תכשירים מקצועיים שנמכרים רק עבור הקוסמטיקאיות . בנוסף הקוסמטיקאית עברה הכשרה מקצועית לאבחון העור ולהתאמה של תכשירים מקצועיים לעור פנייך, שלא כמו יועצות היופי למיניהם, שלא עברו הכשרה מקצועית לכך.

כלל נוסף, לא פחות חשוב הוא: הנועם והמקצועיות. אם קוסמטיקאית מקשיבה לבעייתך, מייעצת ונעימה תוכלי גם לקבל טיפול מקצועי וגם לרכוש לעצמך יחסי ידידות לאורך שנים.

גם אם מצאת קוסמטיקאית נוספת שמשתמשת באותם תכשירים בעלות זולה יותר, חשוב לדעת שלא רק סוג התכשיר חשוב אלא התאמתו הנכונה והמקצועית לבעיה אותה את מעוניינת לפתור.

במידה ואת מתלבטת, מומלצת האפשרות לבקש לשוחח עם מטופלת במקום בעלת בעיה זהה.

עלות הטיפול הוא חלק בלתי נפרד משיקולייך אך חשוב לציין כי מומלץ לבחון לא רק את מחיר עלות הטיפול כמו גם את המקצועיות, הידע,חווית השירות במקום, והאווירה הכללית בכלל.

שתפו את הפוסט
מוצרים מומלצים קשורים
לקביעת שיחת ייעוץ
טיפולים מומלצים קשורים

טיפול פנים עם שיטה אחת שעובדת »

הסרת שיער עם שיטה אחת שעובדת »

טיפול בסרחי עור עם שיטה אחת שעובדת »

מאמרים נוספים בנושא
תפריט
לקביעת ייעוץ
10% הנחה לרכישה הראשונה

הטבה בלעדית עבור לקוחות האתר של קרנית מלמד

נרשמים לאתר ומקבלים 10% הנחה 

הרשמה

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

אתר זה משתמש בעוגיות דפדפן Cookies כדי לספק לך את חווית השימוש הטובה ביותר באתרנו. לחצו כאן כדי ללמוד עוד